Névnapok
Ma 2017. 5. 29, hétfő, Magdolna napja van.
Holnap Zsanett, Janka napja lesz.
Mai gyakorlat

Az alábbi jelenlét gyakorlat segítségedre lehet abban, hogy egyre tudatosabbá válj.:


Bár a testtel való azonosulás az ego egyik legalapvetőbb formája, a jó hír, hogy ...

Folytatás
Utolsó fórum hozzászólások
Válasz: Teri blogja
https://www.youtube.com/ watch?v=b_4D-Jya2FMVolt v
Írta: Teri
máj 13 : 15:19

Válasz: Teri blogja
gergovagygeo írta ...Teri... te úgy is annyi minde
Írta: Teri
ápr 27 : 10:30

Válasz: Teri blogja
gergovagygeo írta ...Teri... te úgy is annyi minde
Írta: Teri
ápr 27 : 10:04

Válasz: Teri blogja
Vannak fura emberek.Hamis tanítások leleplezése Új
Írta: jelenlet
ápr 24 : 10:38

Válasz: Teri blogja
Teri... te úgy is annyi mindent láttál már... egyi
Írta: gergovagygeo
ápr 23 : 18:09

Válasz: Teri blogja
mivel nem verem ostorral magam s a fokozatosság de
Írta: gergovagygeo
ápr 23 : 17:55

Válasz: Teri blogja
úgy értem... én a helyes szemléletet gyakorlom 1 n
Írta: gergovagygeo
ápr 23 : 17:54

Válasz: Teri blogja
elvileg Legfelsőbb igaz megszabadulás-t ad... ez í
Írta: gergovagygeo
ápr 23 : 17:49

Válasz: Teri blogja
Terinek a 8 rétű ösvényből (kis kiegészítéssel)Hel
Írta: gergovagygeo
ápr 23 : 17:46

Válasz: Teri blogja
MEGVILÁGOSODÁS - "Trinity" állapotA megvilágosodás
Írta: Teri
ápr 06 : 23:47

Tolle Audio Player:


 
Nap vicce
A nap vicce
A geped adatai
IP
Fórumok
ÚJ FÖLD - Eckhart Tolle Tanításai :: Fórumok :: Blogok
<< Előző téma | Következő téma >>   

Teri blogja

Oldal:   <<      
Szerző Üzenet
Teri
2017 ápr 27 cs, 10:04

Regisztrált tag #1555
Regisztrált: 2013 szept 05 cs, 10:26
Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 1337
gergovagygeo írta ...

Teri... te úgy is annyi mindent láttál már... egyik barátomat is megkértem, de szívesen fogadom bárkitől... létezik jelenleg helyes okkultista bemutató hogy tudjam hová tenni?? ez az egy ami nem jön össze hogy mit kezdjek vele pláne ha nem is jó irányultságú a dolog... egyszerűen nincs lapozás folyamatosan ua. szar-.



szia Gergő, örülök, hogy hallok felőled


elmondom, mit mondanék, ha engem kérdezne valaki az ügyben :


nekem is folyamatosan ugyanaz a szar jön ... de időnként felvillan valami reménysugár... próbáld meg elme nélkül, ráérzéssel

mondhatni: fenébe a könyvekkel, a tanításokkal (a tanítókkal), próbáld meg úgy, mintha ezek nem is lennének ... csak Te egyedül, magad...
okkultizmust is felejtsd

egyszerűen helyezd át magad egy olyan állapotba, mintha már meglenne az a pici szeretetlángocska a szíved mélyén,
mert megvan, csak a "folyamatos szar" dolgozik ellene

én inkább nem javaslok semmilyen könyvet, semmilyen videót (mert ami jó nekem, az nem biztos, hogy jó neked a Te utadon) olyan írásokat keress, amik megmelengetik a szívedet ...

"Tanító"-ban egyet ismerek, akit szeretetgombócnak lehet hívni, az Kery Ervin ... , ha végképp kell valami külső segítség, ... van hogy elég egy szerető szó, egy mondat...és az már visz befelé


"Itt az idő, hogy észrevegyem: minden gondolatom egy illúzió! " (Horváth Mónika )
Vissza az elejére
Teri
2017 ápr 27 cs, 10:30

Regisztrált tag #1555
Regisztrált: 2013 szept 05 cs, 10:26
Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 1337
gergovagygeo írta ...

Teri... te úgy is annyi mindent láttál már... egyik barátomat is megkértem, de szívesen fogadom bárkitől... létezik jelenleg helyes okkultista bemutató hogy tudjam hová tenni?? ez az egy ami nem jön össze hogy mit kezdjek vele pláne ha nem is jó irányultságú a dolog... egyszerűen nincs lapozás folyamatosan ua. szar-.



a legdurvább okkult tanítás, még beavatásra sincs szükség
de mondom, nem mindenkinek jön be...
- LINK -


amikor be kell bizonyítani dolgokat --- okkult jelenségeket --- akkor nagy a mellébeszélés, materialisták számára nem is létezik ez ... és mégis hallottam hitelesnek tűnő beszámolókat

arra jutottam: ha okkult dolgokra vagy kíváncsi, Te változtatod meg a nézőpontodat, egy olyan helyre, ahonnan az okkultizmus lehetséges, és onnan azt fogod látni, aminek a látására fogékonnyá váltál (fogékonnyá tetted magad)

lehet a mágiát szelíden és hasznosan is művelni, ezért mutatom Deepak Chopra könyvét, a mágus útját, ezek a dolgok megvalósíthatóak, ha nézőpontot váltasz

a nézőpontváltás pedig szakítást jelent a materializmussal,
azzal a hittel, hogy Te test vagy
azzal a hittel, hogy a gondolataid igazak,
azzal a hittel hogy bármely tanítás helyettesítheti a saját tapasztalatot,
azzal a hittel, hogy külső megoldásokat kell keresned
azzal a hittel, hogy nem Te vagy a felelős
stb.

még nem vagyok ezeknek a dolgoknak a végén én sem
****
függések... nekem is van jó pár, olyan is amit még a köztudatbna nem is diagnosztizáltak függésként

boldogultam párral... de sosem múlnak el ... legfeljebb nyugszanak és lesik az alkalmat, hogy előbújjanak
a függés önmagában nem oka semminek ... a függésnek van oka...
a függés : tünet, hogy valami nem jól működik az életedben

ha felszámolsz egy függést, azzal nem oldod meg a kiváltó okot
az okra úgy lelsz rá, ha figyelsz,
a függés nagyon sokszor (szinte mindig): generációs minta
két helyen lehet hibázni: ha olyan akarsz lenni, mint a szüleid, vagy ha pont az ellenkezője akarsz lenni


figyeld meg, milyen szitu okozza a pl. rágyújtást, de olyan szinten figyeld meg, hogy mi zajlik benned belül, milyen érzések, milyen válaszreakciók ... van, hogy a felismerések gyorsan jönnek, van hogy hosszabb idő kell, de ha megcsíped, észreveszed, rájössz a nyitjára...akkor már 1-1 rágyújtásnak meglesz az oka, és ahogy ismételten előfordul mindig ugyanaz, valahogy alábbhagy hogy bábu módjára mindig ugyanúgy reagálj

nem a levegőbe beszélek, én ezt csinálom, nem gyors módszer
talán tudod használni, talán nem

[ Módosítva 2017 ápr 28 p, 12:40 ]

"Itt az idő, hogy észrevegyem: minden gondolatom egy illúzió! " (Horváth Mónika )
Vissza az elejére
Teri
2017 máj 13 szo, 03:19

Regisztrált tag #1555
Regisztrált: 2013 szept 05 cs, 10:26
Lakóhely: Pécs
Üzenetek: 1337

- LINK -

Volt valaki, akinek az üzlete nem ment túl jól, elment, hogy kölcsönt vegyen fel.
25:48Fogta a Ganesha-ját és elvitte egy zálogházba és kölcsönt kért.
25:52az ékszerész megmérte és azt mondta:
25:59ennyiért fogom megvenni a Ganesha szobrot, ennyit adok érte
26:05És ott van Ganesha vahana-ja=járműve, az egér,
26:10és az ékszerész azt is megmérte és ugyanazon az árfolyamon számította be.
26:15Az ember dühös lett: Hogy lehetséges ez?
26:22Ekkor az ékszerész azt mondta: Én aranyként tekintek rá. Így megmérem a súlyát és ez alapján fizetek.
26:33Vagyis az arany a valóság.
26:35Namost, ha valaki azt mondja neked, valaki, aki nem tudja, hogy mi az arany, azt mondod neki,
26:41hogy ez nem egy karkötő. A karkötő, nyaklánc és gyűrű, csak a neveik, formáik és funkcióik.
26:48a karkötő az valami, amit ide a csuklódra teszel, karkötőnek hívják. A nyaklánc az az a valami, amit a nyakadba teszel és így nyakláncnak hívják. A gyűrű az a valami, amit az ujjadra húzol és gyűrűnek hívják.
26:56De mindezek szubszanciája, valósága csak az arany.
27:01Tegyük fel, hogy az ember nem érti, hogy mi az arany.
27:06Ő azt fogja képzelni, hogy van valami valóság, amit aranynak hívnak mindezeken(ékszerek) kívül.
27:12Ha mindezeket az ékszereket eldobja és elkezdi keresni az aranyat, meg fogja találni?
27:16Nem.
27:17Nem fogja megtalálni. Ezeken kívül nincs arany.
27:22De ha azt gondolja, hogy ez arany- Mi történik?
27:27abban a pillanatban, ha valaki beolvasztja a karkötőt és nyakláncot csinál belőle, azt fogja gondolni, hogy
27:31maga a karkötő az arany és ha az eltűnik és beolvasztod, akkor azt fogja gondolni, hogy az arany nincs többé.
27:37Már nincs arany.
27:40Nem érti, hogy az új forma, ami létrejött a nyaklánc alakjában, az ugyanaz az arany.
27:44Ugyanaz az arany egy másik új formában, egy új névvel és egy új funkcióval.
27:48amikor ezt a nyakláncot is beolvasztják és gyűrűbe öntik,
27:52az ugyanaz az arany
27:55egy új névvel, új formával és új funkcióval.
27:59De a fizikai valóság ugyanaz.
28:02Hasonlóképpen, az elképzelés itt az, hogy
28:06az ébrenlévő, az álmodó és az alvó - a valóság az, hogy te vagy mindhárom állapot tanúja.
28:15És mindezekben az állapotokban benne vagy és jelen vagy ezeken át(ívelően is).
28:18Az elgondolás az, hogy nincs egy negyedik, független állapot, amit turiya-nak hívnak.
28:24az ugyanaz a valóság, amit most az ébrenléti állapotban, ébrenlévőnek hívnak.
28:28Ugyanaz a személy, ugyanaz a valóság, ugyanaz az Tudatosság, amit az álom állapotban álmodónak hívunk.
28:34És ugyanaz az valóság, amit alvónak hívunk majd az alvás állapotában.
28:38Mi a különbség ezen állapotok között?
28:41Itt
28:42egy fizikai testben vagyunk, érzékszervekkel, egy fizikai világgal vagyunk kapcsolatban - és ez az ébrenléti állapot.
28:50Tehát az ébrenléti világban nagyobb hangsúly van a fizikai testen és az érzékszerveken keresztül a fizkiai világgal való kapcsolaton.
29:00Itt azt a meghatározást használják, hogy 'bahis citta' = extrovertált tudatosság, tudatosság, ami kifelé, a világba irányul.
29:08Az álomvilág
29:10a védantik nagyon józan szemléletűek,
29:13tudják, hogy az álomvilágot egyszerűen az ébrenléti állapotunk tapasztalatai alkotják.
29:18Vagyis amikor aludni térek, bármit is tapasztaltam az életemben az ébreléti állapot során, azok az elmek összedolgozódnak és álom formájában jelennek meg.
29:27Vagyis itt van egy álom világ, ami az elméből készül. A fizikai test itt nem aktív.
29:35Csak mikor felébredünk, akkor jövünk rá, hogy a fizikai test aludt.
29:38De elmentem Delhibe, és rengeteg dolgot csináltam és mikor felébredtem, akkor itt voltam
29:44de fizikailag nem mentem Delhibe.
29:47A test egy hostelban vagy máshol egy szúnyogháló alatt volt.
29:51Tehát az álomvilág teljesen egészében az elméből van.
29:54Itt az a meghatározást használják, hogy 'antah pradjam', amikor a tudatosság befelé irányul
30:00csak az elmében munkálkodik, nem kint a világban.
30:05És az alvó, a mélyalvás
30:08az ürességet kívéve, ott nincs más tapasztalat.
30:11amikor felébredünk, akkor azt mondjuk: 'Semmiről sem tudtam. Úgy aludtam, mint egy darab fa."
30:17Nem volt külső tudatosság, sem álom. Nagyon békésen aludtam. Ezt mondjuk, mikor mélyalvásból ébredünk.
30:24Tehát a mélyalvás az abszolút üresség állapota. És azt a meghatározást használják a védantaban, hogy 'prajnana ghana'
30:31Mindezek a meghatározások később jönnek. A 'prajnana ghana' azt jelenti, hogy 'összegyűlt' tudatosság
30:36Összegyűlt abban az értelemben, hogy nincs semmi a tudatosság számára, mit megvilágíthatna.
30:40Nincs semmi a tudatosság számára, amit megvilágíthatna; csak ürességben marad.
30:44Az egész külső világ, az álmok mind össze vannak nyomva egy halomba
30:51- ami nincs kifejezve, ami nincs megtapasztalva - egy potenciális állapotban van ott.
30:55Miért mondjuk, hogy pontenciális állapotban van? Mert a következő pillanatban, amikor felébredsz, minden visszatér.
31:00Itt van az IIT kampusz, a felelősségeid, ugyanaz a test és ugyanazok az emberek körülötted, vagyis minden újra visszatért az életedbe.
31:07Tehát az álomállapotban egyfajta pontenciális állapotban van.
31:11Vagyis mindezek
31:13a Mandukya Upanishad szerint,
31:16ezek nem a valóság. A valóság a mindegyikben jelenlévő tudatosság (turiya).
31:21Ők azt mondják, hogy épp úgy, mint ahogy az arany,
31:25mindegyiken kívül van és mégis mindegyikben benne van és mindegyiken át(ível).
31:28Hogyan van mindegyiken kívül?
31:30Amikor a karkötő eltűnik és nyaklánc lesz belőle,
31:33a nyaklánc nem karkötő,
31:35a nyaklánc nem karkötő, a karkötő nem nyaklánc, de mindkettő csak arany.
31:41Hasonlóképpen, amikor a nyakláncot gyűrűvé alakítják,
31:44a gyűrű nem nyaklánc, a nyaklánc nem gyűrű, de mindkettő csupán arany.
31:48Tehát az arany abban az értelemben vana karkötőn kívül, hogy amikor a karkötőből nyaklánc lesz, az arany továbbra is megmarad.
31:54Amikor a nyaklánc eltűnik és gyűrű lesz belőle, az arany megmarad.
31:58Az arany mindegyikben benne van. De ezek egymástól különállóak.
32: 02Hasonlóképpen, Az ébrenlévő eltér az álmodótól, az álmodó eltér az ébrenlévőtől, de van valami, ami mindkettőben tovább folytatódik
32:10és ez a turiyam, a negyedik.
32:12Hasonlóképpen az álmodó eltér az alvótól, az alvó eltér az álmodótól, de azt mondjuk, hogy az én álmom és az én mély alvásom volt és az én ébrenlétem.
32:23Ki az, aki azt mondja, hogy az én ébrenlétem, az én álmom, az én mély alvásom?
32:28az a tudatosság, ami eltér az ébrenlevőtől, eltér az álomdótól és eltér a mélyen alvótól.
32:36És mégis, mindegyikben benne van és mindegyiken keresztül megy.
32:41Tehát a turiyam, a valóság épp most is itt van. Itt van most is.
32:47De az nem a Mr és Ms valaki.
32:52Ami a turiyam-hoz hozzájön, az az ébrenlévő körülménye.
32:57Csak úgy mint az arany, van a tudatosság.
33:07Csak nézd meg!
33:08Most tudatában vagy ennek az előadásnak
33:12ezt megelőzően, ez az előadás nem volt jelen, valami más volt jelen az életedben.
33:16Most ez az előadás megy, egy idő múlva ennek az előadásnak vége. Valami más fog jönni, talán visszamész a lakásodba, vagyis egy új körülmény fog megjelenni.
33:25Minden esetben, ami előtte történt, ami most történik és ami ez után fog történni, te vagy az a tudatosság, ami mindegyiket figyeli.
33:32a körülmények jönnek és mennek
33:34Nézd meg a saját testedet!
33:38Magadat fiatalnak vagy öregnek látod.
33:42Emlékezz! Ugyanez a tudatosság figyelt, amikor tíz éves gyerek voltál, amikor húsz éves voltál, ami most vagy
33:50és ugyanez a tudatosság fog figyelni, amikor idősebb leszel.
33:54Tehát a test folyamatosan változik, a tudatosság, ami figyeli, az ugyanaz.
33:58Hogyan mondhatod, hogy az ugyanaz? Mert ez a tapasztalatunk. Én voltam az, a tíz éves testben
34:05Én vagyok a tinédzser testében, én vagyok ebben a középkorú testben.
34:08Ki ez a folyamatos én? Mert a test változik. A test folyamatosan változik.
34:13Hasonlóképpen, az elme is változik.
34:16Képzeld el az elmédet, amikor mondjuk a 10. osztályba jártál. És viszgákra készültél. Miért épp a 10. osztályt mondom? Mert mindenki emlékszik a 10. osztályos vizsgákra.
34:23Az első nagy vizsga, amivel szembe kell néznünk.
34:26Tehát képzeld el az akkori elmédet. Mi az amit tudtál? Mi az, amit nem tudtál? Mi az, amit szerettél? Mi az, amit nem szerettél? Mi az, amit akartál?
34:34És csak hasonlítsd össze a mostani elméddel. Annyival több mindent tudsz most már. Az is megváltozott, hogy mit kedvelsz vagy nem kedvelsz.
34:41Az is megváltozott, amit az életben akarsz. Az elme is folyamatosan változik.
34:45De ugyanaz a tudatosság, ami a tizedik osztályos tanuló elméjét figyelte, figyeli a IIT tanuló elméjét.
34:54Vagyis az elme, változások sorozata. A tudatosság azonban nem változik.
34:58Hasonlóképpen, minden nap, amikor az ébrenlétből, az álomba, a mély alvásba megyünk,
35:14amikor az ébrenlétből, az álomba, majd a mély alvásba megyünk, a tudatosság ugyanaz marad.
35:19A világ megváltozott, az ébrenléti világ eltűnik és az álomvilág jön,
35:23egy álomtest is jön, emlékezz! az álomvilágbeli tested eltér az ébrenléti testedtől. miért?
35:28Mert az ébrenléti test az ágyban fekszik
35:31de az álomtestedben annyi mindent csinálsz.
35:35nem kétséges, hogy az egy hamis test, de azt tapasztalod, hogy abban a világban is van tested.
35:40Vagyis a tudatosság eltér az ébrenléti világtól és az ébrenléti testtől,
35:45a tudatosság az álomvilágtól és az álombeli testtől külön létezik és a tudatosság a mély alvás ürességétől is külön létezik.
35:53Ezek mindegyikében benne van és mindegyiken keresztül is jelen van.
35:56Az állapotok jönnek és mennek,
35:59és az egó, minden egyes állapothoz társítva is jön és megy,
36:03de a tudatosság mindegyikőjüket megvilágítja.
36:06Helyes ezt az ábrát úgy kellene mutatni, hogy a negyedik nem itt, alul van, hanem itt, mellettük.
36:19Megvilágítja az ébrenlévőt, megvilágítja az álmodót és a mélyen alvót is, és ez az egyetlen valóság.
36:27És ez a válasz a ki vagyok én? kérdésre.
36:31a kérdés az, hogy mi vagy te? vagy mi vagyok én? ezen ébrenléti állapoton túl
36:37az álom állapoton túl, a mély alváson túl?
36:41Az ébrenléti állapot fizikai világán túl, az álom állapot mentális elképzelésén és a mély alvás állapotának ürességén túl.
36:49Az egyik swamink szokta ezt a példát felhozni:
36:53Az állomásfőnök, mondjuk a kanpuri állomáson ül
36:58Először a rajnany exprss érkezik meg az 1. vágányra,
37:03nagyon fontos vonat, rengeteg ember száll le és fel, hatalmas rohanás, rengeteg történés, az állomásfőnök figyel.
37:12Majd jelet ad és a rajnany expressz elindul.
37:15De az állomásfőnök nem megy el a rajnany expresszel, ő figyel.
37:19Majd egy másik vonat érkezik, mondjuk egy tehervonat.
37:21Nincs sok történés, nagyon kevés ember, talán egy-kettő van ott. Jön és egy rövid időre megáll. Az állomásfőnök figyel.
37:30Az állomásfőnök jelet ad és a tehervonat elmegy. De az állomásfőnök nem megy el a atehervonattal. Továbbra is a vágány mellett van és figyel.
37:36Aztán mi történik? Nincs bent vonat. Üres platform
37:42Az üresség ott van. Az állomásfőnök az ürességet figyeli.
37:46Ez pontosan az, ami itt történik.
37:49Te, a színtiszta tudatosság, figyeled az ébrenléti állapot érkezését, mint a rajnany expressz.
37:57Olya sok remény és törekvés és siker és kudarc és problémák, mindez a testtel és a világgal érkezik
38:04és te figyelsz.
38:06Az egyetlen dolog, hogy az ébrenléti állapotban azonosulsz az elméddel és azt modnod, hogy én Mr XY vagyok és ez a valóságom.
38:13Ezek a problémáim, ezek a reményeim, sikereim és kudarcaim. Ezek a céljaim.
38:17Egy idő után ez eltűnik.
38:19Te, mint az állomásfőnök, ez itt, figyelsz.
38:23Jön az álomvilág, egy álomtesttel.
38:26Kellmes álmok és rémálmok. Azonosulsz az álomtesttel és álomelmével és keresztül mész ezen az álom-tapasztalaton.
38:35Aztán ez is elmúlik. Üres platform. Te vagy a tudatosság, ami az üres platformot figyeli.
38:42És aztán újra jön az ébrenléti állapot, a rajnany expressz. De te mindezeken kívül állsz.
38:48Nemcsak, hogy mindezeken kívül állsz, de mindegyiktől érintetlen vagy..
38:53Érintetlen vagy mindegyiktől.
38:55Az ébrenléti állapot és az álom állapot szenvedései és örömei és a mély alvás állapotának üressége, ezek egyike sem érinti a a színtiszta tudatosságot, ami mindegyiken kívüli.
39:04De mindegyiket fenntartja. Az ő fénye által van megvilágítva az egész játék.
39:10Ez az egész az ő fényében van megvilágítva.
39:12Most gyorsan menjünk végig a versszakon és próbáljuk megérteni, amit mondani igyekeznek.
39:18Hadd olvassam fel először nektek egyszer, aztán részenként elmagyarázom és minden teljesen világos lesz.
39:25A verszak így hangzik, a mantra így szól:
39:50Mit jelent ez?
39:53Hadd vigyelek végig ezen. Három rész van itt.
39:57az első két rész
39:59az első rész
40:00tagadja, hogy te az ébrenlévő vagy. Azt mondja, hogy te nem ez az ébrenlévő személy vagy, aminek magadat képzeled.
40:07Nem az álmodó vagy.
40:09És nem is az alvó vagy. Ez az első rész.
40:12A második rész azt tagadja, hogy te .... ez a turiya, a valóság, az igazi te, te ezen az ébrenléti világon kívüli vagy. Te nem a világ fizikai teste vagy és nincs semmi közöd ehhez a világhoz.
40:22Az álomvilágon kívül vagy. És az alvás-világának ürességéhez sem tartozol.
40:28a harmadik rész azt mondja, hogy benne vagy mind a három állapotban és mindegyiken átívelően vagy jelen, mint ahogy az arany az összes ékszreben jelen marad.
40:34A harmadik rész azt mondja, hogy te a tudatosság vagy, ami ezt a teljes képet nézi, a jagrat, swapna és sushupti játékát.
40:43Hadd olvassam fel. Első: "na antah prajnam"
40:47Most könnyedén meg fogod érteni. Az antah prajnam, szó szerint a befelé irányított tudatosságot jelenti. Az álmodót jelenti. Azt mondja, hogy nem az álmodó vagy.
40:55Na antaha prajnam. Turiyam Na antaha prajnam. A negyedik nem az álmodó.
41:02"na bahisha prajnam" Nem az ébrenlévő vagy.
41:05Te a turiyam, a te igaz természeted nem az ébrenlévő, amit most képzelsz. Mindannyia ezt képzeljük.
41:10Ez a valóságunk. Azt gondoljuk, hogy én Swami Sarvapriyananda vagyok , itt állok előadást tartva, ez a valóság. Ő azt mondja, hogy nem.
41:19Te a tudatosság vagy, megvilágítva ezt az időleges megjelenést a tudatosságodban.
41:25Oké, tehát Nem az ébrenlévő vagy. na bahisha prajnam
41:27A kettő közötti valami? Az álom és ébrenlét közötti valami? "no bhayataha prajnyam" Te nem is valami kettő közötti vagy. Egy közbülső tudatosság .
41:37Azt gondolom, hogy nagyon sok tanulónak ismerős ez a ' közbülső tudatosság'.
41:43Egy hosszú előadás során hajlamosak vagyunk egy 'közbülső tudatosságba' menni, az ébrenlét és álom között,
41:49Sokszor láttam már, hogy azok a jegyzetek, amik ebben a 'közbülső tudatosságban' készülnek, nagyon érdekesek.
41:54Valami, amit a tanító mond, aztán valami ami a tduatalattidból jön, majd megint valami a tanártól - és ennek a keveréke a jegyzeted.
42:00Oké, tehát nem is közben vagy. Semmi közbülső.
42:05"na prajnanaghanam". Ki a 'prajnanaghanam', a mélyen alvó. Ez sem vagy.
42:11Te a turiyam, nem a na prajnanaghanam, vagyis amélyen alvó vagy.
42:17És "na prajnam". Itt a prajnam szó úgy értendő, hogy
42:22'Te valamiféle istenség vagy?' Mindenható isten, Ishvara, Bhagavan
42:27na prajnam, ez sem vagy.
42:29Tehát ezt jelenti a prajnam.
42:31"na aprajnam" - az utolsó szó.
42:36Mit jelent ez? Ebben az esetben én valami nem érző (lény) vagyok? ez a valóságom, hogy valami por vagyok? Nem! ez sem.
42:46Vagyis 'na aprajnam', nem vagy tudattalan.
42:50Nem vagy mindentudó isten, nem vagy az ébrenlévő, nem az álmodó és nem az alvó személy vagy.
42:58az első, hogy a turiya ezek egyike sem.
43:00A második rész: "Adrishtam" - Mi a turiyam?
43:04Adrishtam szó szerint azt jelenti, hogy láthatatlan, de azt is jelenti, hogy valami, amit nem láthatsz, amit nem vagy képes hallani, érinteni, szagolni.
43:13Nem az öt érzékszervünk tárgya.
43:18Néha az emeberek azt kérdezik, hogy ha Isten vagy Atman létezik akkor miért nem látom?
43:24Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy ha a Higgs-bozon létezik, akkor miért nem látom?
43:28Azért mert nem tárgya a normál látásodnak. Ily módon nem láthatod.
43:34Ha az lenne... Látod, hogy nincs elefánt a teremben. Miért nincs elefánt a teremben? Mert nem látom.
43:40Ez egy teljesen helyes megállapítás, mert ha lenne elefánt, akkor láttad volna.
43:45De ha van egy Higgs-bozon, arra nem mondhatod, hogy nincs ott, mert nem látom.
43:49Hasonlóképpen, itt azt mondja, hogy a tudatosság, ami vagy, az nem valami, amit láthatsz, megszagolhatsz vagy megérinthetsz. Adrishtam.
43:57Második: avyavaharyam
44:00Nem végrehajtható. Nem használható.
44:05Mindaz, amit láthatunk, amit érezni, érinteni és kimondani tudunk, azaz amit használni tudunk, az vyavaharyam .
44:10A színtiszta tudatosság nem egy tárgy, amiről beszélni lehetne, látni, érezni és használni.
44:16Nem használható. avyavaharyam.
44:19De emlékezz! Az minden vyavaharyam, vagyis használható alapja és forrása. A nélkül ezek egyike sem történhet meg.
44:26Ezek egyike sem fordulhat elő a színtiszta tudatosság nélkül, ami megvilágítja őket.
44:30De az maga, avyavaharyam.
44:32Agrahyam. Nem lehet megragadni.
44:36Ami azt jelenti, hogy nem tudod megfogni a kezeddel, nem tudsz elzarándokolni hozzá. Nem tudsz elmenni a turiyahoz.
44:48Tehát agrahyam.
44:51Alakshanam. Ez egy gyakorlati fogalom. Azt jelenti, hogy nem következtethető.
44:55A lakshanam itt azt jelenti, hogy a jel, amiből valamire következtetsz.
45:00Például. Az út vizes. Mire következtetsz ebből? Hogy korábban esett az eső.
45:03Van ilyen jel? A szanszkritben a klasszikus példa: 'Tűz van a hegyen, mert füstöt látok.
45:13Kapcsolat van a tűz és a füst között. Vagyis ha füstöt látok abból arra következtetek, hogy tűz van. Nagyon sok tudomány így működik. Következtetések láncolatával.
45:22De itt, ezt nem lehet kövtekeztetni, mert nincs a jel, ami alapján következtethetnél.
45:27Aztán: achintyam. Nem tudsz gondolkodni róla.
45:31Gondolkodtál róla? Akkor az nem turiyam.
45:35Nem tudsz gondokodni róla. De emlékezz! az ellenkező is áll. Bármiről is gondolkodsz, azt ez a turiyam világítja meg.
45:41A tény, hogy tudatos tapasztalaunk van, is ezen turiyam miatt lehetséges.
45:45Nem tudsz gondolkodni róla = achintyam.
45:48Avyapadeshyam. Szó szerint azt jelenti, hoyg nem lehet megnevezni.
45:53Egy kis időbe telik, hogy elmagyarázzam, miért nem lehet elnevezni.
45:56De nagyon érdekes. Sankaracharya itt kifejti, hogy hol használható a nyelv.
46:02Hol használhatjuk a nyelvet? Öt terület van, ahol a nyelv működik és megmutatja, hogy a turiyam-ban az öt közül egy sem áll.
46:10Röviden el tudom mondani, aztán utánanézhetsz magad. Így szól:
46:15Használhatod a nyelvet, ha van valamilyen faj. Ha egy tárgy valamilyen osztályhoz tartozik.
46:21Például van egy tehén. Miért? mert ismerjük a tehenek jellemzőit. Összeveted a csoporttal és azt modnod, hogy ehhez a csoporthoz tartozik.
46:29De a turiyanak nincs halmaza.
46:31Tehát nem lehet egy osztály része.
46:33A második a guna, valamilyen jellemző tulajdonság szerint.
46:38Add ide a piros virágot! Hogyan különbözteted meg a piros virágot az összes többitől? A piros minőséggel.
46:43De nem mondhatod, hogy a turiyamnak van valamilyen minősége. Mert az nirgunam. Minden minőségen, jellemvonáson túli.
46:50Aztán használhatod a kriya-t. Hívd a szakácsot! - Sankaracharya ezta példát használja.
46:57Hogyan használtad itt a nyelvet? A funkció szerint. Az egyén tevékenységével határozod meg: Hívd a sofőrt, hívd a szakácsot!
47:03De a turiyam niskriyam. Nincs tevékenység. Változatlan. Tehát itt nem használhatod a kriya-t.
47:10Jati, guna, kriya és a negyedik a sambandha = kapcsolat.
47:14Hívd a tanárt! Ki a tanár? Aki tanítvánnyal van kapcsolatban.
47:18Tanár és tanítvány között kapcsolat van, vagy apa és fiú.
47:23De a turiyam-nál nincs kapcsolat, mert ez az egyetlen, változatlan valóság. Rajta kívül nincs másik.
47:29Mindezek a tudatosságban jelennek meg, de rajat kívül nincs valóságuk.
47:33Csak úgy, mint a karkötő, nyaklánc és gyűrű - egyiknek sincs az aranyon kívüli valósága. Ha eltávolítod az aranyat, a karkötő eltűnik.
47:40Ha eltávolítod a vizet, a hullám eltűnik.
47:42Ha eltávolítod ebből a fát, akkor az asztal eltűnik.
47:46Hasonlóképpen, turiyam az egyetlen valóság, ami mindezen módokon megjelenik. Vagyis nem lehet közte és bármi más között kapcsolat.
47:53És az utolsó a megállapodás. Ezt az embert Prakasha-nak hívják.
47:58Miért Prakashanak hívják? Csak. Mert a szüleim ezt a nevet adták - így őt Prakashnak hívják vagy Hari vagy bármi más.
48:07Ezt az elnevezési módot sem használhatod a turiyamnál, mert ahhoz, hogy valaki megnevezz, ahhoz rá kell mutass.
48:14Az összes többi tárgytól elkülönülve, rá kell mutatnod, hogy ezt az ember mostantól XYZ-nek hívják.
48:18De a turiyam-ra nem tudsz rámutatni
48:21Tehát a turiyam esetében a nyelv nem működik.
48:25Tehát Avyapadeshyam.
48:27Eddig a részig, ez a mantra másodk része, ahol is látod, tulajdonképpen tagadja, hogy a turija ezek bármelyike.
48:35A teljes fizikai világ, az egész álom világ és a mély alvás üressége, tulajdonképpen itt mind tagadva van.
48:44Nem láthatod, nem tudod megérinteni, nem tudod bebizonyítani, nem tudsz gondolkodni róla, nem tudsz beszélni róla. Vagyis ez mind tagadva van. Ezek egyike sem a turiyam.
48:54És aztán a harmaid rész érkezik el oda, hogy akkor mi a turiyam?
48:58Most már pozitív meghatározásokkal beszél róla.
49:00Azt mondja, hogy ekatma-pratyaya-saram.
49: 04Eka=egy atma=én
49:10pratyaya=az énérzet
49:14saram=a lényeg
49:15Ha követed ezt az én érzetet, akkor elérkezel a turiyam-hoz.
49:19Tudod, amikor Ramana Maharshi azt mondja: Ki vagyok én? Gyakoroltad ezt. Az ez a dolog.
49:24ekatma-pratyaya- saram. Ez pontosan ugyanaz, amit Ashtavakra mondott Janaka királynak.
49:30- Az álom állapotban te ott voltál? Az álom hamis, ez kétségtelen, de ott voltál? -Igen, ott voltam.
49:35- Ebben az ébrenléti állapotban itt vagy most? - Igen, itt vagyok. Ez az atma-pratyaya.
49:40Az Én, az énérzet, a Tudatosság, ami benne van az ébrenlévőben, az álmodóban, sőt még az alvóban is, ami megvilágítja a mélyalvás ürességét.
49:49Ez a Tudatosság benne van mindezekben és mindezeken át. Mintahogy az arany is benne van emezekben és rajtukk átívelően.
49:54És ez a turiyam.
49:57Ekatma-pratyaya- saram. Ez egy nagyon rendkívüli szó.
50:01Atma-pratyaya, az énérzet. Ezt az énérzetet követve, elérkezel a lényeghez, ami maga a turiyam.
50: 08prapanchopashamam. Az opashamam azt jelenti, hogy megszűnés. Ezek az állapotok pedig a prapancha.
50: 20Prapanchopashamam. Mi a turiyam? Ahol teljesen érintetlen ezen három állapot problémáitól, fájdalmaitól és korlátaitól.
50:31shantam = tökéletesen békés
50:35Örökké zavartalan.
50:36Ott nincs világ, ami megzavarna. Ez a te valóságod.
50:41shivam = anandasvarupa = örömteli
50:47Advaitam = nemkettős. Miért nem kettős? Mert nincs semmi a turiyamon kívül.
50:53Mintahogy az arany is advaitam=nemkettős a karkötő, nyaklánc és gyűrű tekintetében.
50:57A gyűrű eltér a nyaklánctól, a nyaklánc eltér a karkötőtől. De egyik sem független az aranytól.
51:03Tulajdonképpen mindegyikükben mi az egyetlen valóság? Az arany.
51:07Miért mondjuk, hogy az az egyetlen valóság? Mert ha eltávolítjuk az aranyat, akkor ezek sem maradnak, hanem eltűnnek.
51:11Tehát ezet a hármat tekintve az arany advaitam, nemkettős. Semmi sincs bennük az aranyon kívül
51:17Hasonlóképpen, az univerzumunk tekintetében, - 3 univerzum: ébrenléti, álom és a mélyalvás sötétsége - ezek tekintetében a turiyam advaitam=nemkettős.
51:28Ezek nem rajtad, a turiyam-on kívüliek.
51:31Valójában, ebben az értelemben, ez egy erős állítás.
51:35Ha ez nem különálló tőled, a turiyamtól, akkor ebben az esetben ez az ébrenlévő te, turiyam vagy. Az egész ébrenléti világ te, a turiyam vagy.
51:45Ebben az értelemben te vagy a világ.
51:48Az advaitin-ok kijelentik: Én vagyok a világ.
51:51Minden én vagyok. Mindennel egynek érzik magukat.
51:56Mintahogy, az álom világban te és sok más ember is ott volt, élettelen dolgok is voltak az álmodban. De mikor felébredsz mit mondasz? Hogy ez az egész a saját elmém szüleménye volt.
52:07Ez azt jelenti, hogy bármit is láttál az álomban, az te voltál.
52:11Ténylegesen te. Az álomban mindennel egy vagy. A te itt az ébrenlévőt jelenti. Az álmodban mindennel egy vagy.
52:16Amikor álmodtál, akkor minden belőled teremtődött. Vagyis mindennel egy vagy.
52:21Ugyanígy, az ébrenléti világban is minden belőled, turiyamból keletkezik vagy a turiyamba van kivetítve.
52:29Tehát mindannyian egyek vagyunk mindennel, amit tapasztalunk. Ebben az értelemben.
52:33Tehát advaitam
52:36Az utolsó részt most már könnyen meg tudod érteni: chaturtham manyante. Az emberek azt gondolják, hogy ez a negyedik. Itt a negyedik szerep.
52:45Azt mondja, hogy manyante. A balga emberek azt gondolják, hogy van egy negyedik.
52:49Hogy van arany a karkötőn, nyakláncon és gyűrűn kívül.
52:54De nincs Atma ezen a hármon kívül.
52:58Ezekben kell keresned.
53:01Vagyis a negyedik nem itt alul van, hanem itt van, ami ezen a hármon keresztül ragyog.
53:07Meg kell vizsgálnod, hogy a tapasztalat az ébrenléti, álom és mélyalvás állapotában van. És ezt az ébrenléti állapotban kell megtenned.
53:15Hogy megvizsgáld az álom és alvás tapasztalatait, nem kell az álom vagy az alvás állapotába menned. Nem kell elaludnod hozzá.
53:20Vissza kell tekintened ezekre a tapasztalatokra és meglátni, hogy mi volt közös mindegyikben; mindegyiken átívelően.
53:26Az pedig nem egy ezeken kívüli negyedik. Ezért mondja, hogy 'chaturtham, manyante'. A 'chaturtham' azt jelenti, hogy Turiya.
53:32Az emberek azt gondolják, hogy az egy negyedik valóság, de valójában az az egyetlen Valóság, mert az 1, 2, 3 tulajdonképpen hamis.
53:40Ez a három nem valós. Ezek jelenségek. A valóságuk a negyedik.
53:44Itt nem négy dolog van.
53:47Itt nem négy dolog van, hanem csak egyetlen, ami az arany.
53:51Néha karkötőként jelenik meg, néha nyakláncként, néha gyűrűként. De a valóság az arany.
53:56Hasonlóképpen, a Valóság a Tudatosság, amit a negyediknek, Turiyam-nak hívunk.
54:00Most az ébrenlévőként jelenik meg, majd az álmodóként és a mély alvóként.
54:06'chaturtham, manyante' Ki ez a Turiya?
54:10A végéhez közeledünk: 'sa atma'
54:13A 'sa atma' azt jelenti, hogy az, ami te vagy. Az atma = én.
54:18Az atma szó szerint azt jelenti, hogy én. Nem valami szellemet vagy paramatman-t vagy hasonlót jelent. Az atma azt jelenti, hogy én.
54:24'sa atma'. Ez a negyedik a válasz erre a kérdésre, amivel kezdtünk: Ki vagyok Én?
54:30Ki vagyok Én? Ez a negyedik. Turiyam. 'sa atma'
54:35És mit teszel mindezek után? 'sa vijneyah' = Ezt kell felismerni.
54:40Nem csak hallgatni róla egy előadáson vagy olvasni róla egy könyvben, hanem élő valósággá tenni.
54:47Egy érdekes dolog, Swami Vivékananda azt mondja - ezzel fejezem be - Swami Vivékanada azt mondja:
54:53'Aki elmenekül a világból, hogy a Himalája barlangjaiban meditáljon és haljon meg Istent keresve, az utat vétett.'
55:02Aki fejest ugrik világ fényűzéseibe - bárki, aki a világot élvezi - ő is elvétette az utat.
55:08Akkor mi az út? Akkor mi tehát az út?
55:11Az út az, hogy ellenállj a világnak. Hogy spirituálissá tedd a mindennapi életedet.'
55:16Ezt mondja Swami Vivékananda.
55:18Ezzel a háttérrel már tudod, hogy mit értett ez alatt.
55:22A színtiszta Tudatosság az, ami te vagy, ami most az ébrenlévőként jelenik meg.
55:27De ez minden létezőben ugyanaz. És ugyanez jelenik meg a nem-élő világként is.
55:32És ezért ez ugyanaz a spirituális valóság, ami én vagyok, ami ti mindannyian vagytok, ami mindez.
55:38Ebben az értelemben egyek vagyunk a világgal. Ez a világ spirituálissá tétele.
55:42Az Upanishadok azt mondják: ‘Ishavaasyam idam sarvam’ = 'Minden létezőben Istent látod'. Így látod ezt.
55:48Ez a legáthatóbb és nagyon kidolgozott módja ennek megértésének, ami a Mandukya Upansihad-ban találtok meg.
55:55És ezért, ha bárki - Swami Vivékananda mondja- ha mindezt hagyod és a Turiyam-ot máshol keresed, az olyan, mintha eldobnád az ékszereket és az aranyat keresnéd. Elvéted az utat.
56:07Ha megragadod ezt az ébrenléti világot - egyedül csak ez valós és én ez vagyok- akkor bajban vagy.
56:14Mert ez lassan megöregszik, megbetegszik és meg fog halni, és ez az ébrenléti világ folyamatosan változik.
56:22[Kérdező] ........ miért tartjuk az életet jobbnak a halálnál?.........
56:42[SS] Igen. Vannak bizonyos hajlamok bennünk. A fény jobb a sötétségnél.
56:49Mindig tudatos lényekként tapasztaljuk meg önmagunkat. Nem így van?
56:55Maga a tapasztalat szó is (ezt mutatja)
56:57Maga szó is magában rejti, teljesen logikus. Önmagába vissztérő azt mondani, hogy tudatosságként tapasztaljuk magunkat,
57:03mert a tapasztalásban benne van az a tény, hogy kell legyen tudatosság. Máskülönben hogyan tapasztalnál?
57:09Vagyis, a természetünk az, hogy tudatosak legyünk.
57:13Sosem voltál tudattalan. Sosem volt nem-tudatos tapasztalatod.
57:16Tegyük fel, hogy tudattalan voltál, amikor kijössz belőle és visszagondolsz, akkor azt mondod, hogy akkor öntudatlan voltam.
57:23De a tudattalan állapotban nem tapasztalsz semmit. Üresség.
57:27Tehát a saját énedet mindig tudatként tapasztalod, tudatos lényként.
57:31Kicsit tágabban. A fény nagyon hasonlít a Tudatra. A fizikai fény nagyon jó példa a Tudatra.
57:37Miért? Mert megvilágít.
57:39És mi... Az ellentettje a sötétség, ami a fény hiánya. Vagyis ebben az értelemben nagyon hasonlítunk a fényre, mert az éppen olyan, mint a mi természetünk.
57:47A másik dolog pedig, hogy mindig a boldogságot keressük.
57:51Mindig a boldogságot keressük. Próbáljuk elkerülni a boldogtalanságot.
57:55Ezért bizonyos dolgokra, amik boldoggá tesznek bennünket, azt mondjuk, hogy jók.
57:59Bizonyos dolgokra, amik boldogtalanná tesznek bennünket, azt mondjuk, hogy rosszak
58:03Bár a dolgok önmagukban teljesen semlegesek lehetnek. Nem jók vagy rosszak.
58:07De hatásuk ránk a boldogság vagy a boldogtalanság.
58:10Az egész elgondolás itt az, hogy az itt felfedezett Én, túl van a boldogságon és bodogtalanságon.
58:18A boldogság és boldogtalanság mind ezen az ébrenléti és álom világon belül van.
58:22Oké. Kérdés?
58:25Ott van egy kérdés.
58:27[K] ......
58:38[SS] Ott van egy gépelési hiba
58:42[K] .......
58:49[SS] A szankszkrit nyelvtani végződésekről, az egyes- és többes szám össze nem egyeztetéséről beszél és hogy ezeket a risik nem igazán vették figyelembe a szent szövegek megírásánál, egyfajta 'költői jog'-ként.
59:53[K] ...
60:06[SS] Ez egy remek kérdés, amire holnap fogok kitérni. Most csak egy sorral válaszolok.
60: 12Gauḍapādacharya felteszi ezt a kérdést, azt hiszem a 17. vagy a 18. kārikā-ban (kārikā =verses kommentár az Upanishadokhoz), ami a holnap kiosztásra kerülő anyagban lesz
60:18és ezt a választ adja:
60:21Éppen most, mindezeket figyelmen kívül hagyva, tudatlanok vagyunk.
60:26Nem tudjuk ezt. Csak olvasunk róla. Nem érezzük ezt. Ezzel szemben az a valóságunk, hogy ez (az ébrenlévő) vagyok és ezt (turiyam) nem ismerem.
60:34Nem ekként ismerem magam. Ez a tudatlanságom. Miről? A turiyam-ról.
60:40Tudatlan vagyok a turiyam-ról, és ezen tudatlanság miatt azt képzelem, hogy az ébrenlévő vagyok.
60:47Namost, ebben az állapotban én vagyok az, akinek turiyam-ként fel kell ismernie magát.
60:52Amikor felismerem magam turiyam-ként, akkor rájövök, hogy tulajdonképpen nem volt tőlem független ébrenlévő vagy ébrenléti állapot.
60:59Gauḍapādacharya egy mondatos válasza ez:
61:02Az útmutatás céljára
61:05a megismerő és megismert közötti kapcsolat, -valójában pontosan ezt használja -
61:10a tanítás céljára, kapcsolat jön létre a guru, shishya=tanuló, śāstra= szent szövegek között,
61:16és mindez megszűnik (barhita), amikor turiyam-ként ismered fel magad.
61:21Nem fog eltűnni.
61:23Abban a pillanatban, amikor felismered, hogy turiyam vagy, akkor hirtelen minden eltűnik, Sarvapriyananda és az osztályterem is eltűnik és minden fehér fénnyé válik. Nem, nem, nem.
61:30Továbbra is megmaradnak. Mintahogy, mikor felismered, hogy a kék ég, az ég kéksége... valójában az ég nem kék.
61:38Tudod a mögöttes fizikáját. Csak kéknek tűnik
61:41Amint megérted a mögöttes fizikáját, nagyon jól tudod, hogy az ég nem kék. Mit fogsz látni, ha ezután felnézel az égre? Kék eget.
61:50Hasonlóképpen itt is, felismered hogy mi a turiyam,
61:54Ez a világ továbbra is megjelenik. Nem kell félniük a barátaidnak, hogy ha felismered a turiyam-ot, akkor ők mind el fognak tűnni.
62:00A hátteret fogod felismerni. Mintahogy, ha felismered, hogy ez arany, az nem jelenti azt, hogy a karkötő, a nyaklánc vagy a gyűrű eltűnik.
62:09Mindössze csak ismered a mögöttük lévő valóságot.
62:11Ez a 17 vagy 18. kārikā-ban jön majd. Pontosan erre a kérdésre válaszol.
62:17Egyéb kérdés?
62:19[K] ....
62:39[SS] A válasz az lenne, hogy nincs semmi a Tudat mögött, mert az Advaita Védanta szerint, a Tudat 'Svaprakasa=önmagát megvilágító'. Olyan mint a fény, a fénycső, ami bevilágítja ezt a termet.
62:50A terem sötétségben van, amikor felkapcsolod a fényt, az bevilágítja a termet
62:54Namost. Szükséged van még egy másik fénycsőre, hogy megvilágítsd ezt a fénycsövet? Nem, nincs.
62:58A fénycső megvilágítja önmagát és a termet is.
63:01Ugyanígy, a Tudat önmagát világítja meg és minden mást, ami elé kerül.
63:08Tehát nincs szükség még egy másik Tudatra,
63:12mert az ahhoz vezetne, amit úgy hívnak, hogy 'anavasta'= a végtelenségig történő regresszió.
63:16És a tapasztalatunk is ez. Amikor tudatos vagyok, akkor nem bukkan fel egy másik tudat, hogy megvilágítsa a Tudatot.
63:21De emlékezz! Ez a Tudat független a gondolatoktól.
63:25Egy gondolat lehet egy másik gondolatról. Gondolat lehet a világról és más gondolatokról is.
63:30Vagyis a gondolatok lehetnek más gondolatokról. Ez hívják 'szemlélődésnek'.
63:34De ez a Tudat nem introspekció.
63:37Elmesélek egy érdekes dolog.
63:41Hallottatok Susan Blackmore-ról? Ő egy nagyon ismert tudat-kutató.
63:49Ő azt mondja, hogy az öntudatosság elképzelése, az én, egyáltalán nem állandó.
63:55Néhány spirituális ember azt mondja, hogy az én az állandó. Nem. nem. ő azt mondja, hogy nem.
63:59Azt a példát hozza fel, hogy amikor kinyitod a hűtő ajtaját akkor van fény van.
64:06Bármikor nyitod ki az ajtót, mindig fényt látsz bent.
64:09De amikor bezárod az ajtót, akkor is ott van a fény?
64:13Tudod, hogyan tervezték meg a hűtőt, így tudod, hogy akkor nincs fény.
64:17De sose látjuk.
64:19Hacsak nem vagy szerelő, és minden szétszedsz.
64:22De bármikor nyitod is ki az ajtót, ott fényt látsz.
64:25És Susan Blackmore azt mondja, hogy ezek a emberek tévednek, amikor ezek az emberek az elméjükbe tekintetnek, akkor egy én-t látnak.
64:32De az én-ség eltűnik.
64:34Tegnap a flow-ról, áramlásról beszéltünk. Amikor flow-ban vagy, akkor az én-érzés eltűnik.
64:39Vagyis ő azt mondja, hogy nincs állandó én.
64:42De ő egy alapvető hibát vét itt.
64:44Az Advaita Védanta azt mondaná, hogy a példa, amit felhoz a hűtő fénye, az nem a Tudat.
64:50Az az ahamkara. Az ébrenlévő ahamkara-ja. Az én, az egó, a megismerő itt.
64:56Ez jön és megy. Ez is jön és megy. Ez is jön és megy.
65:01De ami megvilágítja a jövés-menésüket, az állomásfőnök, az, amit turiyam, színtiszta Tudat alatt értünk itt.
65:10A mai napig, a nyugati tudományokban, leginkább a pszichológiában, de még az idegtudományban is, nem tesznek különbséget az elme és a Tudat között.
65:19Nem különböztetik meg az elmét és a Tudatot
65:22A gondolatokról és a Tudatról azt mondják, hogy azonos.
65:25A nyugati költészetben, filozófiában, a lélek az elmét jelenti. Személyiség, lélek, elme - egyetlen entitásként tekintik.
65:33De az indiai felfogásban, nem csak az Advaita-ban, a Tudat vagy az Atman különbözik az elmétől, és az különbözik a testtől. Az emberi személyiség trichotóm (hármas) felfogása: test, elme és atman.
65:45Tehát a Tudat eltér az elmétől, ahol is ez az én jöhet és mehet, mint a hűtő világítása (fénye).
65:52Ez jöhet és mehet. Itt igaza van Susan Blackmore-nak. De amiről az Advaita beszél, az nem ez az én.
65:56Az Advaita arról a fényről beszél, ami erre az énre ragyog.
65:59Amikor az én jelen van és amikor nincs jelen akkor is.
66:03Még egy kérdés és megyünk.
66:07Úgy érzem a mai nap kissé nehézkesen megy. Valahogy vártam is, hogy nehéz lesz.
66:11Oké, legyen a te kérdésed. Mondd!
66:15[K] Tudom, hogy nem az ébrenlévő, nem az álmodó és nem az alvó vagyok.
66:20Így közömbösnek kellene lennem minden érzés iránt, mint a boldogság vagy boldogtalanság és a többi.
66:25[SS] Igen. [K] Csak látnom kellene, hogy az érzelmek különböznek tőlem.
66:31[K] 'Miért kellene szimpátiát éreznem a világ vagy más iránt, ha szüksége van rám, miért ne leheték közömbös iránta? Miért ne ölhetném meg?'
66:43[SS] Igen. Először is
66:45nem ölnéd meg, mert közömbös lennél a saját érzéseid iránt is. Igaz?
66:50Ez egy érdekes kérdés. De a válasz is elég egyértelmű.
66:54Ezt kétféleképpen lehet nézni.
66:57Az egyik, hogy a turiyam eltér az ébrenlévőtől és az ébrenléti világtól. Igaz?
67:02Először is, miért azonosulunk mindezzel? Az Advaita azt a magyarázatot adja erre, hogy azért mert tudatlanok vagyunk a turiyam-ra. Egyáltalán nem vagyunk tudatában.
67:10Egyáltalán nem vagyunk tudatában. Nem értjük. Lehet, hogy olvasunk róla, de nem érezzük.
67:15Amikor valamiről nem tudunk, akkor belép a hiba. Ez egy alapvető fontosságú dolog.
67:19A tudatlanságból hiba, tévedés következik.
67:32Ha nem tudom, hogy van egy kötél,
67:35a sötétségben, félhomályban van ott egy kötél,
67:38így mit látok? Egy kígyót.
67:41Vagyis tudatlan vagyok a kötélt illetően, és tévedek, mert azt gondolom, hogy az egy kígyó.
67:45Igaz? Önmagamat nem az érintetlen, változatlan színtiszta Tudatosságként ismerem és így mit látok magam előtt? A világot, ezt a testet és elmét.
67:56És azonnnal ezzel az elmével azonosítom magam. Az elme tele van gondolatokkal, boldogság, szomorúság, vágyak, minden.... És így az ébrenlévő leszek.
68:04Az ébrenlévővé válok.
68:07Namost... Egyrészről lehet így nézni;
68:10Tehát a turiyam eltérő az ébrenlévőtől, - hogy a kérdésedre válaszoljak- a turiyam különálló az ébrenlévőtől. Ha valóban különálló tőle, akkor semlegesnek kell lenned vele szemben.
68:17Vagy a másik módja a vizsgálatnak, hogy maga a turiyam az, ami az ébrenlévőként és az ébrenléti világként jelenik meg;
68:23mintahogy az álomben te jelensz meg az álmodóként és az álmodott világként is.
68:28Az, aki alszik és álmodik, az elméjében egy álmot teremt és ezzel együtt ő maga van az álomban is
68:35Tulajdonképpen a teljes álom, az álombéli emberek, az állatok, az élettelen dolgok egyike sem és ő maga sem az elméjén kívüliek.
68:43Valójában ő maga lesz minden az álomban. És maga a turiyam jelenik meg mindezen dolgokként és állapotokként.
68:50Vagyis a turiyam, mindennel egy.
68:54Néhány spirituális nagyság, az egység aspektusát hangsúlyozza.
69: 00Vivékanandanál ezt újra és újra megtalálod. Ő azt mondja, hogy egyek vagyunk az univerzummal.
69:06Ez nem egy retorikai dolog. Hogy egynek kellene érezned magad az univerzummal, ami jó. Ő ezt tényként állítja.
69:11Megerősítésként mondja. Ténylegesen egy vagy az univerzummal.
69:15Ha erre a testre és elmére korlátozod magad, akkor különálló vagy az összes testtől és elmétől.
69:18De ha érted, hogy mi van mögötte, mint az arany, akkor egy vagy mindennel, ami aranyból van.
69:25Az arany egy mindennel, ami aranyból van.
69:27Önmagadat színtiszta Tudatosságként fogod látni és mindezek a dologok benned történnek, akkor az lesz az érzeted, hogy minden létezővel egy vagy.
69:35Ha ezt az egységet hangsúlyozod, akkor az egyik ember boldogtalansága, a másik ember szenvedése, választ fog kiváltani belőled.
69:42Mintahogy, most éppen, az én szenvedésem választ vált ki bennem. Amikor egységérzet van, hogy mindenkivel egy vagyok, akkor ez automatikusan így történik.
69:51És ezt láthatod a spirituáis nagyságok életében. Válaszolnak, reagálnak mások szenvedéseire.
69:59De igazad van, lehet hogy van olyan spirituális nagyság, aki nem reagál és nem kegyetlen.
70:07Hanem egyszerűen csak közömbös a világgal szemben, amire álomként tekint.
70:12Tehát voltak ilyen emberek és ők is nagy spirituális emberek voltak.
70:16És láthatod hogy mély béke és öröm van bennük.
70:20Ha valaki olyan jön hozzájuk, aki szenved, akkor segíteni fognak.
70:24És ezt különféleképpen magyarázták. A legegyszerűbb ezek közül az, hogy ezek az emberek hosszú spirituális gyakorláson mentek keresztül.
70:32És így ennek az embernek az elméje jó, hasznos gondolatokkal van tele.
70:38Megvalósítás után, amikor is már mindentől eltérőnek látja magát mit csinál?
70:42Hagyja, hogy a test és az elme továbbra is azt tegye, amit akar. Mint egy tehetetlenségi erő.
70:45Vagyis egy bölcs 'tehetetlenségi mozdulata' az lenne, hogy segít másoknak.
70:49Kívül van a segítségen is. Önmagát úgy látja, mint aki a segítőt és a megsegítettet is megvilágítja.
70:57Ez itt...
70:59Itt már tényleg az Everest csúcsára megyünk... az utolsó szavak, amiket az Upansihadok erről leírnak.
71:05És olyan sok mindent raktam bele egyetlen órába.....
71:08Láttam egy senior swami magyarázatát,
71:12én az egész egy óra alatt 4 vagy 5 pontot érintettem,
71:16ez a swami, ezt a verszakot 127 pontban magyarázza, amiből én ma kevesebb mint 10%-ot adtam nektek.
71:25Tehát, ha vannak hézagok, az teljesen természetes.
71:29Ha azt gondolod, hogy minden teljesen világos, akkor vagy megvalósult vagy, vagy nem követted, hogy miről is van szó.
71:34Valójában kellene hogy legyen némi űr, néhány olyan terület, ami zavaros vagy ahol egy kicsit kényelmetlenül érzed magad, hogy miről is van itt szó.
71:42Befejezhetjük?
71: 44Holnap ennek a mantrának a további részeibe megyek bele, hogy mik az összefüggések
71:49és Gauḍapādacharya hét vagy nyolc karika-jával foglalkozunk, ami a holnapi jegyzetben lesz benne.
71:57Nagyon köszönöm.

[ Módosítva 2017 máj 13 szo, 03:20 ]

"Itt az idő, hogy észrevegyem: minden gondolatom egy illúzió! " (Horváth Mónika )
Vissza az elejére
Oldal:   <<      

Moderátorok: timeless, xxx

Ugrás:     Vissza az elejére

Powered by e107 Forum System
[Welcome]

Felhasználó:

Jelszó:


Jegyezd meg!

[ Regisztráció ]
[ Elfelejtett jelszó? ]


Közösségi Megosztás
Idézetek Tolle-tól

-oOo-
Minden bőség alapja: méltányolni az életedben már meglévő jót.
-oOo-

Még több idézet


Szavazás

Milyen gyakran alkalmazod Tolle jelenlét gyakorlatait?

Nem szoktam gyakorolni

Minden nap rendszeresen

Egy-két naponta

Egyszer-kétszer hetente

Havonta eszembe szokott jutni párszor

Néha egy-két hónap is eltellik nélküle

A szavazás korlátozva csak tagoknak

szavazat: 109
Korábbi szavazások
Chatbox
Üzenetek írásához regisztrált tagnak kell lenned - jelentkezz be, vagy regisztrálj


Ibolyka
máj 15 : 09:40
Kedves Teri!

Köszönöm. Beszélgetni szeretnék néha, de akkor ezt nem is teszem. Köszönöm. Csodás
utat.

Teri
máj 14 : 13:27
Ibolyka, már senki sincs itt, FB-ra (meg nemtudomhova) átmentek, ott van Tolle oldal, ott kérdethetsz, innen viszont letölthetsz ezt azt

Teri
máj 14 : 13:23

Ibolyka
máj 12 : 14:18
Sziasztok! Csodás délutánt mindenkinek!
Én most ismerkedem.Ti itt aktív életet éltek?

Teri
máj 01 : 23:46
Gergőnek
- LINK -

gergovagygeo
ápr 23 : 18:05
Terinek: (kép... 3mp-t szánjál rám) - LINK -

Teri
szept 13 : 18:12
HUMAN 2015
magyar felirattal
- LINK -

Teri
szept 12 : 16:02
ez a film eddig miért volt eldugva? - LINK -

Teri
szept 07 : 14:14
a teljes A Course in Miracles magyarul itt:
- LINK -

Teri
aug 18 : 10:51

Teri
júl 29 : 15:23

Teri
júl 27 : 12:58
Anasztázia hangoskönyv

- LINK -

noli
júl 11 : 01:03

Teri
júl 07 : 11:11

Teri
júl 07 : 11:05

noli
júl 05 : 14:47
S e n k i ?

noli
júl 05 : 14:46
Helló! Van itt valaki?

Teri
ápr 09 : 16:51

Teri
febr 16 : 10:28
Mooji : "te"mindig a trónon vagy, de az elme ott csücsül az öledben " - LINK -

Teri
febr 02 : 15:20

swami
jan 27 : 00:55
sziasztok. A jelenlét művészetének írott változata (a felirat file pl) nincs meg valakinek? Kérlek üziben válaszolj. Hálás köszönetem

Teri
jan 21 : 12:29
szeretet, mely felszabadít - LINK -

Kisvarju
jan 14 : 20:23
Tud valaki arról, hogy működik -e Budapesten Tolle Klub?

Teri
jan 09 : 19:08
a ZEN tíz bikája
- LINK -

Teri
jan 04 : 23:48
a nagy ÉFT kopogtatókönyv (mágus útjához) - LINK -


Olvasmányok
Mi a spirituális föleszmélés?
- LINK -

Az ego
- LINK -

A belső test
- LINK -

A boldogság titka
- LINK -

A halhatatlanság kétségbevonhatatlan bizonyítéka
- LINK -

Megvilágosodás? Mi az?
- LINK -

A Csend
- LINK -

Fölébredés
- LINK -

A Tudat
- LINK -

Frekvenciatartók
- LINK -

Nem kulcsfontosságú a gondolkodás
- LINK -

A csend és a belső csend
- LINK -

A fájdalomtest föloldása
- LINK -

Vess véget az idő káprázatának
- LINK -

Mit tegyünk a fájdalomtesttel?
- LINK -

A fölébredt cselekvés három módja
- LINK -

A fölébredt cselekvés három módja - Elfogadás
- LINK -

A fölébredt cselekvés három módja - Élvezet
- LINK -

A fölébredt cselekvés három módja - Lelkesedés
- LINK -

Mi a különbség közted és a spirituális mester között?
- LINK -

Egy-két lényeges dolog Eckharttól.
- LINK -

Ő használ téged! Ez a betegség!
- LINK -

Amíg az elmével azonosulsz addig a fájadalom elkerülhetetlen.
- LINK -

A múlt fájdalma: a fájdalomtest föloldása.
- LINK -

Hozzáférni a Most erejéhez.
- LINK -
Holdtlte
CURRENT MOON
Jósgömb

Kérlek írd meg a kérdésed amire választ szeretnél kapni!



Google keresés
Google
TolleTube Kicsiben
Copyright © 2009-2014 - Minden jog fenntartva uj-fold.hu